Zato što blog, nastao od engleske reči web log, čini niz hronološki organizovanih unosa teksta, koji se prikazuju na web-stranicama, koju sami sastavljamo i uređujemo i to je lični kutak na Internetu, jednostavni i lakši za korišćenje od Internet prezentacije.
Tipovi unosa mogu varirati ne samo po svojoj temi i obimu već i po formatu. Tako postoji veliki broj blogova čiji su unosi u tekstualnom formatu (poput vesti, beleške, rasprave), postoji veliki broj blogova za unos fotografija, skica ili neki drugi grafički rad, adresa ka nekom zanimljivom sadržaju na Internetu i tako dalje.
Na blogu se može baviti temama koje pisca zanimaju i koje mogu biti opšte ili lične.
Blog može biti fokusiran na specifičnu temu, kao što je web dizajn, politika, sport ili mobilna telefonija, dodavati veze ka drugim sajtovima koji se bave sličnim temama. A blog može da iskoristi kao online dnevnik u koji će biti zapisane svakodnevne misli, raspoloženja, opažanja...
Veliki deo blogova omogućava svojim posetiocima da napišu svoj komentar na unose na taj način stvarajući male zajednice koje diskutuju na teme kojima se blog bavi. Zbog toga su se blogovi vremenom razvili u široko rasprostranjen način komunikacije na Internetu, između autora (ili grupe autora) i posetilaca bloga. Blog omogućava komunikaciju na lakši način nego na forumima ili putem e-pošte. On omogućava da svako na jednostvan način iskaže svoje mišljenje na Internetu, bez posebnih tehničkih znanja.
Blogove može pisati bilo ko. Među poznatijim blogerima koje valja izdvojiti su premijer Australije Džon Hauard, zatim osnivač najvećeg Internet aukcijskog sajta Ibej (eBay) Pjer Omidjar (Pierre Omidyar), popularni britanski kuvar Džejmi Oliver, kao i šef tokijskog CNN-a Rebeka Makinon (Rebecca Mackinnon). Među popularnim blogovima je i onaj američkog predsednika koji ih ima dva. Ugledni britanski list Gardijan dodeljuje svoje godišnje nagrade za najbolje britanske blogove.
Tipovi unosa mogu varirati ne samo po svojoj temi i obimu već i po formatu. Tako postoji veliki broj blogova čiji su unosi u tekstualnom formatu (poput vesti, beleške, rasprave), postoji veliki broj blogova za unos fotografija, skica ili neki drugi grafički rad, adresa ka nekom zanimljivom sadržaju na Internetu i tako dalje.
Na blogu se može baviti temama koje pisca zanimaju i koje mogu biti opšte ili lične.
Blog može biti fokusiran na specifičnu temu, kao što je web dizajn, politika, sport ili mobilna telefonija, dodavati veze ka drugim sajtovima koji se bave sličnim temama. A blog može da iskoristi kao online dnevnik u koji će biti zapisane svakodnevne misli, raspoloženja, opažanja...
Veliki deo blogova omogućava svojim posetiocima da napišu svoj komentar na unose na taj način stvarajući male zajednice koje diskutuju na teme kojima se blog bavi. Zbog toga su se blogovi vremenom razvili u široko rasprostranjen način komunikacije na Internetu, između autora (ili grupe autora) i posetilaca bloga. Blog omogućava komunikaciju na lakši način nego na forumima ili putem e-pošte. On omogućava da svako na jednostvan način iskaže svoje mišljenje na Internetu, bez posebnih tehničkih znanja.
Blogove može pisati bilo ko. Među poznatijim blogerima koje valja izdvojiti su premijer Australije Džon Hauard, zatim osnivač najvećeg Internet aukcijskog sajta Ibej (eBay) Pjer Omidjar (Pierre Omidyar), popularni britanski kuvar Džejmi Oliver, kao i šef tokijskog CNN-a Rebeka Makinon (Rebecca Mackinnon). Među popularnim blogovima je i onaj američkog predsednika koji ih ima dva. Ugledni britanski list Gardijan dodeljuje svoje godišnje nagrade za najbolje britanske blogove.
Нема коментара:
Постави коментар