петак, 4. фебруар 2011.

Savremena komunikacija

Odavno su elektronska pisma i poruke zamenila ona koja smo pisali rukom i dok se u pisanju pisama vodilo računa o pravopisu, rukopisa, stilu i izražavanju, u eletronskom obraćanju drugim osobama ne vodimo računa u istoj meri kao pre.
U komunikaciji koja se danas odvija elektronski, zbog brzine kojom se piše i šalje ljudi ne obraćaju pažnju na sve ono na šta se pažnja obraćala prilikom pisanja pisama rukom. Prilikom pisanja i slanja elektronske poruke najčešće se nema u vidu stil pisanja koji utiče na način na koji se poruke doživljava.
Kao čitaoci pisama svi mi tražimo skrivenu poruku, ono šta je pisac hteo da kaže i "između redova", u rukom pisanim prukama to se mnogo lakše otkrije, ali u elektronskim porukama to se teško primećuje.
Da bi vas lakše razumeli i shvatili šta je pisac hteo da kaže obratite pažnji na tri stvari:

1. Greške-  greške u pisanju, bilo da su gramatičke ili štamparske, ostavljaju utisak da vas nije briga. Greške mogu biti znak apatije, nepoštovanja ili nezainteresovanosti za čitaoca.

2. Obraćanje u prvom ili trećem licu. Iz ovakvog pisanja ljudi mogu izvući dva zaključka, ako koristite treće lice: da niste na istom nivou i da ste verovatno umišljeni. Pisanje u trećem licu znatno je više neprijateljsko nego pisanje u manje formalnom prvom licu. Treće lice se smatra tipičnim za poruke šefu o radu tima ili u komunikaciji gde ni pošiljalac ni čitalac nisu u različitim pozicijama moći u odnosu jedan prema drugom. 

3. Uzvičnik- u porukama govori mnogo više od samo značenja. On govori čitaocu da ga vidite kolegijalno, čak drugarski. Njegov neformalni i emocionalni naglasak sugeriše prijeteljski odnos a ne samo poslovni. Međutim obratite pažnju jer na šefove uzvičnik može da deluje suviše napadno i neprofesionalno. U tom slučaju držite se jednostavnih znakova interpunkcije.

Нема коментара:

Постави коментар